czwartek, 11 sierpnia 2011

Serniczki w rozmiarze S

Pewnego razu w lodówce zachomikowały się serki homogenizowane do serników o smaku waniliowym... I zajrzałam do bloga mojewypieki, wiedziałam, że muszę zrobić te małe serniczki. Zresztą, to nie był mój pierwszy raz z nimi. Na grillu u koleżanki W. przyniosłam je w wersji z bitą śmietaną i orzeszkami. Tymczasem - zamiast twarogu kubełkowego - zrobiłam z połowy porcji i z kawałkami owoców. Na spód - LU Petitki. Przepis cytuję za podanym blogiem:

MINI SERNICZKI
Składniki na 12 mini-serniczków:
  • 120 g pokruszonych ciastek digestive lub innych pełnoziarnistych
  • 60 g roztopionego masła
  • 800 g twarogu na serniki, zmielonego przynajmniej 2-krotnie
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
  • 3 jajka
  • 120 g cukru pudru
  • dowolne owoce do dekoracji
Roztopić masło, zmieszać z pokruszonymi  ciastkami. Zmiksować ser, ekstrakt (ja nie dawałam, zamiast tego dałam cukier waniliowy), jajka i cukier puder. 
Wyłożyć papilotkami formy do muffinek, na dno dać ciasteczka, a na to masę.
Piec około 25 minut w temperaturze 160 stopni. Po przestudzeniu umieścić w lodówce na kilka godzin. :)
Polecam całym sercem. Zwłaszcza z ubitą śmietaną na górę, i na to małe kawałeczki orzechów włoskich... Poezja.

Bon appetit ! :D

5 komentarzy:

  1. Śliczne, małe serniczki. Z chęcią bym teraz po takiego sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są cudne:) wyprzedziłaś mnie ,bo właśnie od jakiegoś czasu przymierzałam się do takich mini serniczków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite! Zwłaszcza ten z brzoskwiniami.. kusi pysznością :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne na małą zakąskę!

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne są, no i można je zabrać w plener :)

    OdpowiedzUsuń