wtorek, 5 marca 2013

Sałatka z jajkiem sadzonym

Przede wszystkim chciałabym przedstawić nowego współautora bloga, wdzięczną postać - pluszowego misia polarnego Gustawa, którego dostałam w prezencie! Będzie on obecny przy wszelkich procesach twórczych jakie dopadają mnie w kuchni:) I dołoży do wszystkiego wiele swojego pluszowego uroku! :)

Powrót do domku po spotkaniu studentów i nie-studentów z Szymonem Hołownią i tylko jedna myśl w głowie - "SAŁATKA!". Z wielkiego głodu robiona bardzo na szybko, ale równie smaczna.  Zainspirowana mocno listą składników z Kolorowej Kuchni, ale proporcje pozmieniałam. Tak oto prezentuje się w składzie i wykonaniu:

Dla jednej mocno wygłodniałej osoby:
Sałatka
  • pół opakowania 'mix sałat' (ok 100g)
  • 1 mały pomidor
  • 2 małe ogórki- korniszony
  • 1/4 cebuli (u mnie z braku laku była zwykła, ale gdybym miała, użyłabym czerwonej)
  • 1 jajko
Tosty:
  • kromka pieczywa (u mnie żytnie)
  • obrany ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
Dressing:
  • Saszetka "sos włoski" 
  • 3 łyżki oliwy
  • 3 łyżki wody
  • pieprz
  • *Po oryginalny dressing odsyłam do źródła :)*

Wykonanie:
  1. Podsmaż pokrojone kawałki chleba na patelni, zapiecz w tosterze albo w piekarniku po posmarowaniu uprzednio oliwą, jeszcze ciepłe natrzyj czosnkiem.
  2. Składniki na dressing zmieszaj.
  3. Nałóż sałatę do miski, dodaj pokrojonego w kostkę pomidora, ogórka pokrojonego w półplasterki i cebulę posiekaną w cienkie pióra
  4. Posyp grzankami i polej całość sosem, zmieszaj i odczekaj 10-15 minut.
  5. Wbij jajko na rozgrzaną i lekko natłuszczoną patelnię, smaż aż białko się zetnie i nałóż na sałatkę!
Życzę smacznego !
Dziękuję autorce bloga Kolorowa Kuchnia za pyszną inspirację!:)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz